I dag har enhver butik med respekt for sig selv også en webshop. Nogle med større succes end andre. Det er nemt at starte en webshop, da der i dag findes gode CMS systemer, så alle uden den store IT viden kan starte en. Tidligere krævede det ofte en større indsats og ofte også en programmør før man var igang.

Men det er langt fra nok at have en web-shop med gode varer til en god pris, for at have succes og tjene penge. Der ligger et hårdt fokuseret benarbejde inden. Det kan du læse mere om på ehandelsmagasinet.

Google er din ven

For at have en succesfuld web-shop kræver det, at dine kunder kender dig og at nye kunder kan finde dig, når de googler de varer du sælger. Det er ikke nok at have verdens bedste produkter, hvis kunderne ikke kan finde dig. Det er ikke virksomheden der har de bedste produkter, men den som kunderne finder, når de søger der ender med at få ordren.

For at du og din web-shop dukker op på internettet og en potentiel kunde, skal du optræde på den første side og helst i top 3 på de eller de søgeord kunden benytter. 

Det er blandt andet her det hårde arbejde lægger. SEO, Søgemaskineoptimering, er en af grundene til at du får succes med en web-shop eller ikke gør. Er du ikke villig til at lægge den tid det kræver at lave et godt stykke arbejde, hvad angår SEO skal du enten betale dig fra opgaven eller helt droppe at have en web-shop og en hjemmeside. 

Hvis du derimod villig til at lægge den tid og kræfter der er i at få din web-shop på side 1 i Google, kan du også forvente at få et langt større og bedre afkast af det hårde arbejde.