Dit valg af logo har stor betydning for din virksomhed
Dit logo og dit visionelle udtryk har samme betydning for din virksomhed som en bogs omslag har for om en bog bliver solgt. Vi har alle stået og kigget på en bog og forsøgt at vurdere den ud fra omslaget. Er omslaget flot og spændende køber vi bogen er den kedelig lægger vi den tilbage og så kan det være nok så god og spændende bog. Det samme gælder for dit logo og din visuelle identitet. Den skal på den ene side fortælle, hvad du står for som virksomhed og på den anden side fremstår spændende og positivt. Oven i det skal det også være enkelt og nemt at huske. Ikke nogen nem opgave.
Derfor er det også en god ide at få en professionel grafisk designer ind over fra starten og droppe ideen med at bruge din ven, der et par gange har lavet et logo til den lokale fodboldklub og et par hjemmesider. Sæt de penge af det er nødvendigt. Det er penge der er givet godt ud og som er med til at brande din virksomhed som seriøs og vil få nye kunder til at kontakte dig.
Det skal dit logo kunne
Dit logo skal kunne en masse. Udover at det skal være enkelt og nemt at huske skal det fortælle hvad din virksomhed står for. Det skal kunne fungere på en hjemmeside, et 10-30 meter stor plakat til et kunne genkendes på en lille telefonskærm. Hvis du tænker på de logoer du lige umiddelbart kender. Facebooks enkle hvide f på en blå baggrund, McDonalds gyldne burrer eller Apples æble der er taget en bid af kan det være nemmere at huske. Uanset hvor du ser de 3 logoer, kan du genkende dem på lang afstand. Dit logo er derfor et af dine vigtigste salgsargumenter overfor nye kunder.