Derfor er dit logo så vigtigt

16 March 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Har du en virksomhed og en hjemmeside, har du også brug for en visuel identitet og et logo, der signalere alt det du og din virksomhed står for og som udadtil præsentere virksomheden bedst muligt. Hvis du er i tvivl om vigtigheden, så tænk lige på de virksomheder du kender og hvad det første du ser for dig. Ofte vil det være virksomhedens logo. For at et logo virker optimalt er det vigtigt at det er enkelt og nemt at huske. Det skal være muligt at genkende det på en lille telefon og det skal også kunne bruges til alt fra din hjemmeside til kæmpestore plakater. Det er altså ikke nogen enkelt ting at få et ordentligt logo og ikke bare noget du kan overlade til hvem som helst. Det kan være dyrt at vælge den forkerte eller gå ud fra, at hvem som helst kan lave dig et logo. Det svare til at du står i boghandleren og kigger på bøger. Hvis du ikke kender bogen på forhånd, vil du kun købe og læse bogen hvis omslaget er spændende. Det kan være verdens bedste bog, men hvis omslaget er kedeligt, vælger du en anden. Det samme gælder med din visuel identitet og logo.

Start med en visuel strategi

Når du skal have lavet en visuel identitet, bør du starte med at få lavet en visuel strategi. Det er en god ide at have din grafiker med ind over fra start. En grafiker er uddannet til at arbejde med det visuelle. Det kan f.eks. være logoshop.dk. Dermed er du med til at sikre, at du får lavet en visuel identitet der fungere. Det skal være et logo, der appellere til både mænd og kvinder, unge og gamle. Det skal være tidløst, så det fungere over tid med bare få små ændringer, så det stadig fremstår moderne. 

More articles